NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
یک مقام آگاه گفت: آقای زنگنه وزیر نفت قصد دارد با گرفتن مصوبه‌ای از هیئت مدیره شرکت ملی نفت، خط بطلانی بر فساد در قرارداد کرسنت بکشد و فساد در کلیه قراردادهای نفتی دیگر را نیز زیر سؤال ببرد.
تصمیم خطرناک مقام دولتی درباره پرونده فساد کرسنت
به گزارش جهان، یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آقای زنگنه وزیر نفت قصد دارد روز جاری یا فردا با گرفتن مصوبه‌ای از هیئت مدیره شرکت ملی نفت خط بطلانی بر فساد در قرارداد کرسنت بکشد و فساد در کلیه قراردادهای نفتی دیگر را نیز زیر سؤال ببرد.
وی افزود: ظاهرا وزارت نفت قصد دارد این مصوبه را برای داوری بین‌المللی کرسنت نیز ارسال کند و در صورت ارسال محتوای چنین مصوبه خطرناکی به داوری، براهین ایران برای برنده شدن در این داوری زیر سؤال رفته و ممکن است زیان بسیار کلانی متوجه منافع ملی ایران شود.
 پیش از این زنگنه موضع سازنده‌تری درباره فساد در قرارداد کرسنت گرفته بود و بر عزم وزارت نفت برای برخورد با فساد در این قرارداد تاکید کرده بود. ادامه مطلب...
[ شنبه 92/9/23 ] [ 8:11 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
یک پایگاه ترجمه مدعی شد که وزارت خارجه ایران متن توافق‌نامه ژنو را به درستی به فارسی ترجمه نکرده است.
وجود چند ایراد در ترجمه فارسی متن توافق‌نامه ژنو!

به گزارش جهان، ترجمان نوشته است: مقابله متن انگلیسی «برنامه اقدام مشترک» با ترجمه فارسی رسمی منتشر شده در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

چندی پیش از روی کنجکاوی علمی و بنا به ضرورتی بر آن شدم تا متن رسمی انگلیسی «برنامه اقدام مشترک» موسوم به توافق‌نامه ژنو، مورخ 24 نوامبر 2013[1]، را با ترجمه رسمی فارسی آن که از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران منتشر گردید[2]، مقابله نمایم.

متأسفانه، بررسی این دو متن نشان‌ می‌دهد که ترجمه فارسی وزارت امور خارجه دارای اشتباهاتی است که اگرچه ممکن است در برخی موارد متأثر از برخی ملاحظات سیاسی باشد، در سایر موارد به سختی می‌توان چنین احتمالی را پذیرفت.

در ادامه قسمت‌هایی از متن انگلیسی که از نظر نگارنده به درستی و یا با دقت کافی به فارسی برگردانده نشده‌است به همراه متن رسمی ترجمه فارسی آورده می‌شود و توضیحات لازم نیز به طور مختصر ارائه می‌گردد.

البته پیش از پرداختن به اصل مطلب، ملاحظه چند نکته حائز اهمیت است: ادامه مطلب...

[ شنبه 92/9/23 ] [ 8:10 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه فتنه 88 قابل بخشش و گذشت نیست، گفت: رفع حصر فتنه‌گران ارتباطی به رئیس‌جمهور ندارد و سوءتفاهم خواندن فتنه 88 باعث شرمندگی است.
فتنه 88 در هر کشور دیگری بود، بانیان آن 10 بار اعدام می‌شدند
به گزارش جهان، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نامه 9 نفر از اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور برای رفع حصر سران فتنه، اظهار داشت: ماهیت اقدامات فتنه‌گران «مجرمانه» است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند افرادی که فتنه 88 را ایجاد کردند و بازیگر فتنه بودند، مجرم هستند، چون اتهاماتی بی‌اساس را به نظام جمهوری اسلامی زدند و چهره و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران را در اذهان عمومی خدشه‌دار کردند.
وی با بیان اینکه مجرم طبق قانون باید برای محاکمه و مجازات به قوه قضاییه سپرده شود، تأکید کرد: رفع حصر فتنه‌گران ارتباطی با دولت و رئیس‌جمهور ندارد، بلکه قوه قضاییه باید برای فتنه‌گران تعیین و تکلیف کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: فتنه 88 خسارات جبران‌ناپذیری را به جمهوری اسلامی وارد و یکی از زیبا‌ترین جلوه‌های مردم سالاری دینی را خدشه‌دار کرد، این خسارت به جهت عمق و ماهیت فتنه، قابل بخشش و گذشت نیست.
وی افزود: از سوی دیگر فتنه 88 اموال عمومی مردم را از بین برد و جان افراد بی‌گناهی را گرفت و ماه‌ها فضای کشور را دچار تنش و آشوب کرد، این موارد، مسائلی نیست که بتوان به سادگی از آنها عبور کرد.
نقوی همچنین گفت: در هر کشور دیگری این اتفاقات می‌افتاد، بانیان و مسببین آن تاکنون 10 بار اعدام شده بودند، جمهوری اسلامی ایران بسیار با این موضوع با رأفت اسلامی برخورد کرده و به نظرم باید همان زمان فتنه‌گران محاکمه و مجازات می‌شدند و خون‌بهای افرادی را می‌دادند که از دو طرف، جان‌شان را از دست داده بودند.
وی در پایان با اشاره به سوءتفاهم خواندن فتنه 88 در نامه مذکور، متذکر شد: فتنه 88 نه تنها خیانت محسوب می‌شود، بلکه یک فتنه جنایت‌کارانه است و مسببین آن باید پاسخگوی خون انسان‌ها باشند، بنابراین چگونه این افراد این حادثه بزرگ را یک سوءتفاهم تلقی می‌کنند؟ اینگونه سخن گفتن بسیار باعث شرمندگی است.

[ شنبه 92/9/23 ] [ 8:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آقای صانعی در گفتگو با نیویورک تایمز به بهانه درگذشت ماندلا گفته است : "معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند." سخت مشتاقیم بدانیم امریکا بابت کدام ظلم، کدام کوتاهی، کدام بدی که از ملت ایران دیده است باید گذشت به خرج دهد؟ به راستی انسان وقتی منصفانه!! به موضوع می نگرد پی میبرد که بی دلیل نیست که شخصیت مهربانی همچون آقای صانعی، دلش برای حقوق از دست رفته ی دولتمردان امریکایی بسوزد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، آقای صانعی در گفتگو با نیویورک تایمز گفته است : " من امیدوارم که رهبران دنیا همانگونه که در مراسم تشیع آقای ماندلا حاضر شدند و اینگونه به او احترام گذاشتند به کار او نیز احترام بگذارند، یکی از کارهای ارزنده او این بود که وقتی آزاد شد از همه آن‌ هایی که در حق او ظلم کرده بودند گذشت اما به شرط آن که به مردم بگویند چه ظلم‌ هایی در حق او و مردمش کرده اند. امروز هم معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند."


سخت مشتاقیم بدانیم امریکا بابت کدام ظلم، کدام کوتاهی، کدام بدی که از ملت ایران دیده است باید گذشت به خرج دهد؟

به راستی انسان وقتی منصفانه!! به موضوع می نگرد پی میبرد که بی دلیل نیست که شخصیت مهربانی همچون آقای صانعی، دلش برای حقوق از دست رفته ی دولتمردان امریکایی و ظلم هایی که از سوی ملت ایران بر آنان رفته است بسوزد و انتظار گذشت از دولت امریکا داشته باشد.

برگرفته از پایگاه شنود

[ شنبه 92/9/23 ] [ 8:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: ما منتظر پاسخ مناسب از سوی دولت حقوقدان به آمریکایی‌ها هستیم.

خبرگزاری فارس: منتظر پاسخ «دولت حقوقدان» در قبال تحریم‌های جدید آمریکا هستیم

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضدایرانی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با این عملکردشان نشان دادند که مرکز ثقل‌شان ضربه خورده و هم‌اکنون بر پایه عدم ثقل، تصمیم‌گیری می‌کنند و سخن می‌گویند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به وضعیت قبل از توافق ژنو چند ساعت بیشتر وقت نمی‌خواهد، افزود: ما هوشیارانه عمل می‌کنیم، ضمن اینکه قبلاً هم اعلام کرده بودیم که هیچ امیدی به آمریکایی‌ها برای راستگویی نیست چون آمریکا دیوار بی‌اعتمادی بلندی را طی این 60 سال بین خودش و ایران ایجاد کرده است و هنوز هم در حال بالاتر بردن ارتفاع این دیوار است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: با این اقدام آمریکا، این بار جامعه جهانی در این زمینه قضاوت خواهد کرد و همه ناظر بر این روند بی‌اعتمادی و عهدشکنی آمریکا هستند؛ ما هم منتظر اعلام نظر صریح تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این باره هستیم.

حقیقت‌پور ادامه داد: به محض اعلام نظر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، قطعاً شرایط برای بازگشت به شرایط قبل از توافق ژنو برای ما فراهم خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که آمریکایی‌ها فرصت بزرگی را برای خروج از این بن‌بست از دست دادند و خسارت آن را قطعاً مردم آمریکا پرداخت خواهند کرد، یادآور شد: مردم آمریکا باید بدانند چه سیاست‌مداران عهدشکنی بر این کشور حاکم هستند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

حقیقت‌پور بر همین اساس با بیان اینکه مردم آمریکا باید جریاناتی که امروز بر این کشور حاکم است را بشناسند، افزود:‌ ما هم‌اکنون باید یک تلاش حقوقی فراگیر انجام دهیم.

وی همچنین تأکید کرد: دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید اقدام سنگین و مناسبی انجام دهند نه اینکه مانند آمریکایی‌ها رفتار سبکی داشته باشند.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئولان دولتی می‌گویند سرهنگ نیستند و حقوقدان هستند، لذا منتظر پاسخ حقوقی مناسب به آمریکایی‌ها از سوی آنان هستیم.


[ شنبه 92/9/23 ] [ 7:47 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
چند همسری، چند همسری یک زن، چند مهری(Polyamory) و انوع همباشی ها بیشتر در بین جوانان رواج دارد و از آن ها با عناوین "خانواده های مدرن" و "انقلاب جنسی جدید" نیز یاد می شود.
 مشرق-  چند همسری، چند همسری یک زن، چند مهری(Polyamory) و ...: این نوع همباشی ها که هنوز به شکل قانونی در نیامده اند(گرچه تعقیب قانونی نیز در پی ندارند) بیشتر در بین جوانان رواج دارد و از آن ها با عناوین "خانواده های مدرن" و "انقلاب جنسی جدید" نیز یاد می شود. چه بسا بحران اقتصادی غرب بر افزایش تعداد این خانواده ها اثرگذار باشد چرا که از لحاظ اقتصادی زندگی چند زوج در یک خانه به صرفه تر است. 

نقشه روابط غیر تک همسری (Non-monogamy map)
 در کتاب "سکس در امریکا"(Sex in America: A Definitive Survey) که مبتنی بر مطالعه زندگی همجنس بازانی که 1 تا 37 سال سابقه زندگی مشترک دارند، چنین آمده است که: 
*100 درصد زوج ها در 5 سال اول زندگی خیانت را تجربه کرده اند. ادامه مطلب...
[ جمعه 92/9/22 ] [ 10:26 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی‌ای که هفت سال پیش در ایران ناپدید شد، در ماموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اطلاعات جمع می‌کرد.
گروه بین الملل مشرق - بنابر گزارشی که خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرده‌ است، رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی‌ای که هفت سال پیش در ایران ناپدید شد، در ماموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اطلاعات جمع می‌کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، زمانی که این موضوع داخل دولت ایالات متحده فاش شده است، یکی از جدی‌ترین رسوایی‌ها را در تاریخ سیا به وجود آورده است، هر چند همه چیز تاکنون مخفی نگه داشته شده بود.
به نوشته رادیو فردا، کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که رابرت لوینسون برای امور تجاری شخصی به جزیره کیش سفر کرده بود. جایی که در نهایت پس از آن خبری از او در دست نیست.

اما آسوشیتدپرس می‌گوید سفر تجاری برای پوشاندن اصل ماجرا بوده است. آنچه به گفته همین خبرگزاری برای جلوگیری از ایجاد پرونده‌ای از سوی خانواده آقای لوینسون به پرداخت دو و نیم میلیون دلار از طرف سی‌آی‌ای به آنها انجامیده است. ادامه مطلب...
[ جمعه 92/9/22 ] [ 10:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

شبکه خبری سی ان ان از ساخت پهپاد جدید آمریکایی برای جاسوسی از کشورهای مختلف خبر داد که شبیه خفاش طراحی شده است.
به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که پهپاد RQ-180 برای پرواز طولانی مدت و به صورت شبانه روز طراحی شده است.
این شبکه در ادامه گزارش داد: پهپاد مذکور که شبیه خفاش طراحی شده برای جاسوسی علیه برخی کشورها مانند کره شمالی، ایران و سوریه ساخته شده است.


منابع نظامی در گفت‌وگو با این شبکه اعلام کردند که این پهپاد رادارگریز به آمریکا قدرت جاسوسی از کشورهایی را می‌دهد که دارای امکانات دفاعی برجسته برای شکار هواپیماهای جاسوسی کلاسیک هستند.
گفته می‌شود که این پهپاد آمریکایی درون "منطقه51" که یک منطقه سری برای انجام آزمایش‌های نظامی در صحرای نوادای آمریکا به شمار می‌آید استفاده می‌شود.
همچنین قرار است این پهپاد جاسوسی جدید از سال 2015 به کار گرفته شود.


[ جمعه 92/9/22 ] [ 10:0 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
گزارش اقتصادی 100 روزه دولت که بصورت مکتوب منتشر شد، کمتر مورد عنایت رسانه ها و کارشناسان قرار گرفت. دولت محترم در این گزارش اولین راهبرد در اصلاح وضعیت اقتصادی را حذف تحریم ها ذکر کرده است.
"عماریون"- گزارش اقتصادی 100 روزه دولت که بصورت مکتوب منتشر شد، کمتر مورد عنایت رسانه ها و کارشناسان قرار گرفت. دولت محترم در این گزارش اولین راهبرد در اصلاح وضعیت اقتصادی را حذف تحریم ها ذکر کرده است.
با فرض اینکه گام اول در اصلاح وضعیت اقتصادی برداشتن تحریم ها باشد آنوقت یک سوال مطرح است. دولت محترم برای دیگر مشکلات اقتصادی چه برنامه ای دارد.
در همین رابطه چند آمار خشن را مرور می کنیم.
1- وزیر بهداشت از رشد 7 درصدی افراد زیر خط فقر به واسطه هزینه های درمانی خبر داد.
2- افزایش ازدواج موقت 31 درصد رشد و در همین دوره مشخص رشد طلاق و کاهش ازدواج داشته ایم.
3- مرکز پژوهش های مجلس گزارش داد که بخش تولید با 40 درصد ظرفیت خود تولید می کند.
4- رئیس سازمان زندان ها از اشغال بیش از 400 درصدی ظرفیت زندان ها خبرداد.
دولت بر سر دوراهی
دولت محترم بر سر دوراهی سرنوشت سازی قرار گرفته است. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی عدم مبارزه با فساد اقتصادی هزینه های ملموس مادی دارد. هزینه هائی جدای از هزینه های حیثیتی.
دولت محترم باید انتخاب کند. پی گیری پرونده کرسنت و بررسی نقش وزیرش به عنوان متهم این پرونده یا پرداخت 8 تا 20 میلیارد دلار غرامت به امارات. یعنی هزینه عدم پی گیری پرونده زنگنه چندین برابر عایدی توافقنامه ژنو هزینه خواهد داشت.
گفتنی است اماراتی ها از ایران به خاطر لغو یک طرفه قرار داد کرسنت شکایت کردند. بهانه ما برای لغو همکاری سهم فساد و رشوه در انعقاد این قرار داد بود. زنگنه هم یکی از متهمین این پرونده است. حالا سوال؟ اماراتی ها نمی پرسند این متهم پرونده که به خاطرش قرار داد را لغو کردید چطور الان مسوول درجه یک است؟
با این حال این پرونده در لاهه است و دولت بر سر دوراهی انتخاب میان آقای وزیر و غرامت میلیارد دلاری.

[ جمعه 92/9/22 ] [ 9:59 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آیا رئیس‌جمهور به مشاوران خود تذکر خواهد داد؟
دکتر سریع‌ القلم که از وی به عنوان استراتژیست اصلی دولت یازدهم نام برده می‌شود، حمایت عموم مردم ایران از برنامه هسته‌ای کشورمان را نشانه عدم تربیت صحیح جامعه و رشد پوپولیسم دانسته و ضمن اهانت به مردمی که دارای شغل‌های با اعتبار پایین هستند.
پایگاه 598، دکتر محمود سریع‌القلم پیش از انتصاب به عنوان مشاور ارشد رئیس‌جمهور روحانی هم یکی از چهره‌هایی بود که در میان دانشگاهیان به سبب اظهارات منحصر به فرد خود و البته تحصیل طولانی مدت در دانشگاه‌های ایالات متحده، مطرح بود و کتاب‌های زیادی هم از وی منتشر شده بود اما در چند ماه اخیر که او وارد عالیترین دستگاه اجرایی کشور شده، دامنه سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای وی نیز افزایش یافته و در این میان، سخنان عجیبی هم از او نقل شده است. 

به گزارش رجانیوز، سریع‌القلم چند روز پیش در همایش «امام موسی صدر و ستیز با پوپولیسم» سخنانی را مطرح کرد که ضمن انتقاد و حمله به رئیس‌جمهور سابق، توهین آشکار به مردم و دانشجویان با طعم تکرار تحقیرآمیز تسلط وی بر زبان انگلیسی بود.  ادامه مطلب...
[ جمعه 92/9/22 ] [ 9:50 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1161
بازدید دیروز: 2602
کل بازدیدها: 4437606