NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
وزارت آموزش‌عالی با هشدار به دانشگاه های خود درباره استفاده از نام "خلیج فارس" مدعی شد، این نام یک اشتباه علمی بزرگ است!
در پی استفاده از نام "خلیج فارس" در متون علمی و تحقیقاتی عربستان، وزارت آموزش‌عالی سعودی، در اخطاریه‌ای به دانشگاه های تابع خود هشدار داد که دیگر از این نام استفاده نکنند.
به گزارش العالم، وزارت آموزش‌عالی با هشدار به دانشگاه های خود درباره استفاده از نام "خلیج فارس" مدعی شد، این نام یک اشتباه علمی بزرگ است!
روزنامه الوطن عربستان به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت آموزش عالی هشدار داده است که از طریق نهادهای ناظر وابسته، از تکرار نام "خلیج فارس" در بسیاری از پژوهشهای منتشر شده در مجلات و ماهنامه های علمی و تخصصی دانشکده ها و جمعیت های سعودی مطلع شده است.
این وزارتخانه با ادعای اینکه استفاده از نام "خلیج فارس" به جای "خلیج ع.ر.ب.ی" اشتباه علمی است، در این رابطه به نقشه های رسمی سعودی استناد کرد!
وزارت آموزش عالی سعودی، استفاده از نام "خلیج فارس" را نفوذ به سطوح علمی رسمی این کشور دانست، و خواستار توجه همه طرفهای رسمی و علمی؛ برای جلوگیری از استفاده از این نام شد.
ناتوانی سعودی ها در تحریف نام تاریخی "خلیج فارس" در سطح بین المللی و منطقه ای از طریق رسانه های خود، به دلیل وجود اسناد و مدارکی بسیار قدیمی و تاریخی در خصوص این نام؛ موجب شده است که مسئولان سعودی تلاش کند تا دست کم از به کارگیری نام "خلیج فارس" در متون علمی و رسمی این کشور جلوگیری کنند.

[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 11:16 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
صدور مجوز برای رستوران های زنجیره ای یاد شده، سلب زمینه های شغلی و کسب درآمد از ایرانیان و سپردن آن به آمریکایی ها نیز هست که از این زاویه هم باید به مسئولانی که دم از اشتغالزایی می زنند تسلیت گفت!
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
در حالی که انتظار می رفت، مسئله شروع به کار رستوران های زنجیره ای KFC در ایران با اطلاعیه وزارت بازرگانی منتفی تلقی شود، اولین رستوران با آرم و لوگوی KFC در کرج آغاز به کار کرد و رسانه ها نیز با درج خبر افتتاح این رستوران این عمل به اصطلاح خلاف! را به خوبی پوشش دادند.
اما جالبتر از اطلاعیه وزارت بازرگانی که گویا به صرف فقط یک اطلاعیه بود که غیر قانونی بودن این برند و شرکتی را که با عنوان «کیهان، افتخار، سینا» این برند را در ایران پوشش می دهد، اعلام کرد، مسئله رقابتی است که اکنون بین مدعیان دارنده نمایندگی KFC به راه افتاده است و از هر دو جالبتر این که حالا صدای آمریکایی ها هم درآمده و آن ها نیز برای خود حق شکایت قایل شده اند که KFC هیچ نماینده ای در ایران ندارد!
این اولین بار نیست که برندهای آمریکایی حالا یا با تلاش خودشان یا با سوءاستفاده از نامشان در ایران مطرح می شوند و به طور حتم آخرین بار هم نخواهد بود، این سرمایه گذاری شکمی آن قدر سود دارد که هر تلاشی را باعث می شود و به قول دوستان حتی «تحریم ها را هم دور بزند!!» ادامه مطلب...
[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 12:15 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

یکی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی مراسم شب چهارشنبه آخر سال را خرافه عنوان کرد و خواستار حذف این رسم غلط شد.
 آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف، در پاسخ به آداب و رسوم نوروز و مراسمی که در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد انجام می دهند، گفت: بخشی از رسوم که در نوروز برگزار می شود بسیار خوب است و بخشی خرافی است انسان عاقل کارهای خوب را انجام می دهد و از خرافات پرهیز می کند.
وی افزود: نظافت، خانه تکانی، دید و بازدید و کمک به نیازمندان و خیلی از کارهای دیگر خوب است، اما آتش روشن کردن در چهارشنبه سوری یک بدعت خرافی است مخصوصا با گفتن این جمله که "سرخی تو از من زردی من از تو" این ها خرافات است.
استاد برجسته حوزه تصریح کرد: انسان عاقل نباید به سراغ این کارها برود مخصوصا این کار خطراتی در پی دارد. چقدر جوانان و نوجوانان چشم، صورت و عضوی از اعضای بدن خود را با این کارها از دست دادند؛ عزیزان رعایت کنند این رسم غلط را حذف کنند و آن رسوم مثبت را انجام دهند.


[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 11:53 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید براینکه این جبهه در دور دوم انتخابات مجلس نهم نیز همانند دور اول به صورت مستقل شرکت خواهد کرد، گفت: جبهه پایداری تنها از نامزدهای خود در انتخابات حمایت خواهد کرد.
ابوالقاسم روانبخش در گفتگو با مهر، درباره احتمال وحدت جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس گفت:  این جبهه همچنان به صورت مستقل در دور دوم انتخابات مجلس نهم شرکت خواهد کرد.
در ادامه عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درواکنش به اینکه برخی از اعضای جبهه پایداری و متحد صحبت از وحدت این دو جبهه در دور دوم انتخابات مجلس کرده اند، گفت: هیچ چیزی نسبت به قبل تغییر نکرده و جبهه پایداری تنها از نامزد های خود در انتخابات حمایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه درتهران 4 نفر از اعضای این جبهه در دور اول انتخابات وارد مجلس شدند، افزود: تنها یک نفر از 30 نفر جبهه پایداری در تهران از دور رقابتها حذف شد؛ بنابراین جبهه پایداری تنها از25 نفر خودش که براساس معیارهای گفتمانی این جبهه انتخاب شده اند حمایت می کند.
این کاندیدای جبهه متحد با اشاره به اینکه در دور دوم رقابتها هیچ خطری از سوی جریان فتنه و انحراف انتخابات را تهدید نمی کند، تصریح کرد: الان رقابت میان جبهه پایداری و جبهه متحد است و این دو گروه اصولگرا باید با تبلیغات مثبت و بدون تخریب با یکدیگر رقابت کنند.
 روانبخش در پایان با تاکید براینکه موضع رسمی جبهه پایداری تنها از سوی سخنگو اعلام می شود، خاطرنشان کرد: اظهار نظر دیگر اعضای جبهه پایداری به معنی موضع رسمی جبهه نیست.

[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 11:48 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات طی نامه‌ای به خاتمی از شرکت وی در انتخابات تقدیر و از عملکرد افراطیون اصلاح‌طلب انتقاد کرد.
به گزارش بی باک، حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در نامه‌ای به محمد خاتمی از وی به جهت شرکت در انتخابات مجلس نهم، تقدیر کرد.
بر اساس این گزارش، متن این نامه به نقل از فارس شرح زیر است:
محضر مبارک حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران اسلامی
سلام علیکم
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت جنابعالی و تقدیر و تشکر از شما که تصمیم مدبرانه شما در خصوص حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پای صندوق‌های رای که نتیجه‌اش به نفع نظام و تداوم اصلاحات و همچنان اصلاحات خط امامی بود و شما با این عمل خود ثابت کردید که معتقد به راه امام و انقلاب و اصلاحات در درون نظام و چارچوب‌های قانون اساسی در قالب جمهوری اسلامی ایران هستید. بار دیگر دشمنان خارجی و داخلی را مأیوس نمودید و پاس داشتن ثمره خون هزاران شهید و راه و خط امام خمینی(ره) و تبعیت از ولی امر مسلمین را انتخاب نمودید و خون تازه‌ای به پیکره زخم خورده اصلاحات که توسط افراد تندرو و افراد افراطی ضربه دیده بود، منتقل کردید. همین بس که حضور شما به معنای تداوم اصلاحات و زنده بودن اصلاح‌طلبی بود و اینکه چه کسی پیروز انتخابات نهمین دوره مجلس شد، مهم نیست چون این انتخابات پیروزی ملت ایران بود متعلق به هیچ گروه و جناحی نمی‌باشد و مهم حفظ انقلاب و جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که امام فرمودند: "حفظ انقلاب از اوجب واجبات است و این امر مهم مرا بر آن داشت که به عنوان یک اصلاح‌طلب میانه‌رو خط امامی اصیل و منتقد به عمل کرد بعضی از اطرافیان شما، ولی حرکت بسیار شایسته و مهم جنابعالی را به فال نیک گرفته و از اینکه راه اعتدال و میانه‌روی را برای آینده اصلاحات ترسیم کردید و از طرف همه دوستداران انقلاب و خط امامی میانه‌رو تقدیر و تشکر می‌نمایم و نشان دادید که همان فرزند فاضل امام خمینی(ره) و یار و یاور رهبری عزیزمان بوده و خواهی بود انشاءالله


[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 11:46 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

  کیهان نوشت:
 «رأی خاتمی، سیلی به موسوی بود»، «خاتمی نفوذی حکومت است»، «خاتمی نشان داد شورای هماهنگی سبز را بر خلاف ادعای این شورا قبول ندارد»، «رأی دادن خاتمی بازداشت شدگان سیاسی را خیلی ناراحت و دپرس کرد» و...
این‌ها تحلیل‌ها و قضاوت‌هایی است که در رسانه‌های اپوزیسیون منتشر شده است. از جمله ژیلا بنی یعقوب همسر یکی از عناصر بازداشت شده پس از ملاقات با همسرش تصریح می‌کند «از فضای بند پرسیدم و واکنش زندانیان نسبت به رأی دادن خاتمی. گفت راستش فضای بند با شنیدن این خبر پر از ناراحتی شد. البته تا یک روز اول باور نمی‌کردیم و بعد که مطمئن شدیم تقریبا همه خیلی ناراحت و حتی دپرس و غمگین شدند.»
وی اضافه می‌کند: پرسیدم الان فضای بند چطوره؟ گفت متاسفانه هنوز هم فضای غم غلبه داره. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 11:43 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

اسفندماه سال گذشته بود که شهرداری تهران در اقدامی عجیب نام شهدا را از سطح شهر حذف کرد که این مورد اعتراض گسترده مردم و خانواده های شهدا قرار گرفت

اسفندماه سال گذشته بود که شهرداری تهران در اقدامی عجیب نام شهدا را از سطح شهر حذف کرد که این امر مورد اعتراض گسترده مردم و خانواده های شهدا قرار گرفت

به گزارش سرویس ایثار و شهادت بی باک، پس از انتشار خبرحذف نام شهدا از سطح شهر تهران توسط عوامل شهرداری در رسانه های کشور که موجب اعتراضات عمومی شد، روابط عمومی منطقه 1 شهرداری تهران اینگونه موضوع را توجیه کرد:" این اتفاق بصورت نادر و در چندین خیابان خاص صورت گرفته است که البته ناشی از اشتباه پیمانکار بوده و بزودی اصلاح می شود."


اینکه براستی اشتباه بوده یا عمدی در کار بوده و یا اینکه اشتباه اقای پیمانکار اصلاح شد یا خیر؛ نمی دانیم اما با خبر شدیم که شهرداری کرج این اقدام شهرداری تهران را بخوبی جبران نموده است و با تعویض تابلوهای سطح شهر؛ نه تنها نام شهدا بلکه تصویر و شناسنامه مختصر شهدا را نیز بر روی تابلوها درج نموده است که جای بسی تقدیر دارد





[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 7:53 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
به گزارش بی باک، علامه مصباح یزدی در حاشیه یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره چرایی حمایت از جبهه پایداری انقلاب اسلامی، گفت: "در رابطه با این موضوع به تکلیف عمل کردم".
استاد حوزه علمیه قم همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با فاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
علامه مصباح‌یزدی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی حمایت از جبهه پایداری، گفت: در رابطه با جبهه پایداری به تکلیف عمل کردم.

[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 7:50 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

کیهان:

شبکه تلویزیونی وابسته به نفاق رسما اعلام تعطیلی کرد.
پایگاه اینترنتی «جرس» (جنبش راه سبز) که به عنوان ارگان حلقه لندن فعالیت می کند، گزارش داد: تلویزیون رسا(رسانه سبز ایران) به دلیل مشکل مالی از روز چهارشنبه 17 اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل شده. این تلویزیون از اواخر مرداد 1389 آغاز به کار کرده بود اما نتوانسته هزینه اش را پرداخت کند.
یادآور می شود تلویزیون یاد شده به استثنای چند ماهه اول فعالیت، پس از شکست کامل فتنه سبز در دی ماه و بهمن ماه 1389 در حالت نیمه تعطیل به سر می برد. بنابراین مشکل مالی بهانه ای بود تا پس از یک سال فعالیت نیم بند، به فعالیت این تلویزیون سردرگم و بی هدف پایان داده شود. سایت جرس نیز چند ماه پیش اعلام کرده بود تعطیل خواهد شد اما بعداً مدعی شد مشکل مالی آن حل شده و فعلا تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه می دهد.
تعطیلی شبکه ای مانند رسا در حالی است که شبکه های معروف تری نظیر صدای آمریکا و بی بی سی فارسی نیز هم اکنون در وضعیتی بحرانی به سر می برند و مخاطبان اندک آنها طبق برآوردهای مختلف دچار ریزش شدید شده است. شکست سنگین پروژه تحریم انتخابات مجلس، آزمونی مهم برای ناکارآمدی رسانه های جبهه اپوزیسیون بود.
گفتنی است که علت اصلی در تعطیلی و توقف فعالیت رسانه های یاد شده را باید در شوک بزرگ و خردکننده ای جستجو کرد که از حماسه حضور مردم در انتخابات 12 اسفند دریافت کرده و شرکت خاتمی در این انتخابات نیز بر شدت این شوک افزوده است. معمولا اینگونه رسانه ها وقتی از پاسخگویی و تحلیل شرایط عاجز می شوند، توقف فعالیت را بهترین گزینه تلقی می کنند.

[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 7:49 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

انقلاب بحرین تحت تاثیر فردی که در تونس خودش را آتش زد، نبوده و نیست و انقلاب ما تحث تاثیر قیام عاشورا و نهضت امام خمینی(ره) است و ما سال های سال است که در کنار منبر امام حسین(ع) و فرهنگ اسلام درس یاد گرفته ایم و این که آیت الله خامنه ای می فرمایند بیداری اسلامی واقعاً بهترین تعبیر در این خصوص می باشد. انشآء الله با همان امیدی که آیت الله خامنه ای به ما فرموده اند انقلاب ما هم به خیر می رسد و ما ایستاده ایم. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 7:48 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 539
بازدید دیروز: 7705
کل بازدیدها: 4434382