NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

صلوات خاصه امیرالمومنین علی(ع) در نماهنگی سه زبانه (عربی، فارسی، انگلیسی) همراه با نوایی دلنشین. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی اَمِیرِالمُؤمِنِینَ عَلِیِّ بنِ اَبِی طَالِبٍ اَخِی نَبیِّکَ وَ وَلیِّهِ وَ وَصِیِّهِ وَ وَزِیرِهِ وَ مُستَودَعِ عِلمِهِ وَ مَوضِعِ سِرِّهِ وَ بَابِ حِکمَتِهِ وَ النَّاطِقِ بِحُجَّتِهِ وَ الدَّاعِی إلَی شَریِعَتِهِ وَ خَلِفَتِهِ فِی اُمَّتِهِ وَ مُفَرِّجِ الکُروُبِ عَن وَجهِهِ وَ قَاصِمِ الکَفَرَةِ وَ مُرغِمِ الفَجَرَةِ الَّذِی جَعَلتَهُ مِن نَبِیِّکَ بِمَنزِلَةِ هَارُونَ مِن مُوسَی اللَّهُمَّ وَالِ مَن وَالَاهُ وَ عَادِ مَن عَادَاهُ وَ انصُر مَن نَصَرَهُ وَ اخذُل مَن خَذَلَهُ وَ العَن مَن نَصَبَ لَهُ مِنَ الاَوَّلِینَ وَ الآخِرِینَ وَ صَلِّ عَلَیهِ اَفضَلَ مَا صَلَّیتَ عَلَی آَحَدٍ مِن اَوصِیَاءِ اَنبِیَائِکَ یَا رَبَّ العَالَمِینَ * بحارالانوار ج91 ص 74


[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:42 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

مأموریت نصب، اختصاصی به موسم حج نداشت که این مأموریت به پیغمبر اکرم داده شد. این مأموریت بین پیغمبر اکرم و ربّش در شب معراج واقع گردید. اِخبار قبل از آن هم بود و خود پیغمبر اکرم هم این مطلب را می دانست، لذا از همان اول هم آن را می فرمود؛ امّا مأموریت در شب معراج واگذار گردید.

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، آیت الله مجتبی تهرانی(ره) در باب رابطه ولایت و رسالت یک دیدگاه خواندنی دارد که در یکی از سخنرانی‌های خود آن را تبیین کرده است. در ادامه مشروح آن می آید:

 أعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمد و آله الطیّبین الطاهرین و لعنة الله علی أعدائهم أجمعین

 * دو آیه که در روز هجدهم ذی الحجّ? نازل شد

دوستان خطاباتی را که در چنین روزی به پیغمبر اکرم شد، زیاد شنیده اند؛ یکی در مورد تبلیغ بود: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» [1] الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً» [2]. و یکی هم درباره اکمال دین بود: «در اینجا دو مسأله وجود دارد؛ یکی این که خطاب «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» آیا در روز غدیر از ناحیه خداوند به پیغمبر اکرم القاء شده یا قبل از آن بوده است؟ یعنی آیا بعد از آنکه حج تمام شد و پیغمبر اکرم داشتند به سوی مدینه تشریف می آوردند، به ایشان امر شد که ولایت علی(علیه السلام) که مظهر تامّ ولایت است را به مردم برسانند؟ یا در زمان دیگری بود؟ مورخین این قضیه را مختلف نقل کرده اند. مطلب دیگر این است که چه نسبتی که بین رسالت و ولایت وجود دارد؟

 * زمانِ «امر به نصب» امروز نبود ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:40 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

امام خمینی(ره) فرموده‌اند: اگر بشر پشت به پشت یکدیگر دهند و بخواهند یک لا إلهَ إلاَّ اللَّه امیر المؤمنین را بگویند نمی ‏توانند!

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، آن‌چه در پی می‌آید نمونه‌ای از مجموعه مطالب پیرامون حضرت علی(ع) در خامه و کلام امام خمینی(ره) است که به مناسبت روز عید ولایت تقدیم می‌شود:

 « تو خیال می‏‌کنی که امتیاز نماز حضرت امیر المؤمنین، علیه السلام، با ما این است که «مدّ» «و لا الضّالین» را طولانیتر می‏ کند؟ یا قرائتش صحیحتر است؟ یا طول سجود و رکوع و اذکار و اورادش بیشتر است؟ یا امتیاز آن بزرگوار به این است که شبی چند صد رکعت نماز می‏ خواند؟ یا مناجات سید الساجدین، علیه السلام، هم مثل مناجات من و تو است؟ او هم برای حور العین و گلابی و انار این قدر ناله و سوز و گداز داشت؟ به خودشان قسم است- و إنَّهُ لَقَسمٌ عظیم که اگر بشر پشت به پشت یکدیگر دهند و بخواهند یک لا إلهَ إلاَّ اللَّه امیر المؤمنین را بگویند نمی‌توانند! خاک بر فرق من با این معرفت به مقام ولایت علی، علیه السلام! به مقام علی بن ابی طالب قسم که اگر ملائکه مقرّبین و انبیاء مرسلین- غیر از رسول خاتم که مولای علی و غیر اوست- بخواهند یک تکبیر او را بگویند نتوانند. حال قلب آن‌ها را جز خود آن‌ها نمی‏‌داند کسی.»

 ( شرح چهل حدیث، ص: 75و 76)

 منبع: جهان نیوز


[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:37 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
به منظور رعایت بهداشت و تمیزی ساحل سانتاکروز در آمریکا، چند سطل سخنگو گذاشته‌اند.
خبرگزاری فارس: سطل‌های زباله شوخ+تصویر

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، به منظور تشویق گردشگران برای کثیف نکردن ساحل سانتاکروز در آمریکا، با همکاری شرکت BBDO در سان‌فرانسیسکو، سطل‌های زباله‌ای در ساحل گذاشته‌اند که با رهگذران صحبت می‌کنند.

زمانی که رهگذری، آشغالی را در سطل می‌اندازد، سطل از او تشکر می‌کند و با کلمات طنزآمیز و محبت‌آمیز رهگذران را می‌خنداند.

این کار به منظور رعایت بهداشت و تمیزی ساحل انجام شده است.


[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:35 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

ماجرای انکار سخنان محمدجواد ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا به دیوار محکم نمایندگان مجلس برخورد کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن امروز»، سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور ظریف و به میزبانی کمیسیون امنیت ملی مجلس تشکیل شد تا وزیر امور خارجه توضیحاتی را درباره سفر تیم ایرانی به نیویورک ارائه کند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قرار بود در این جلسه بررسی شود به سخنان وزیر امور خارجه در شورای روابط خارجی آمریکا مربوط می‌شد. موضوعی که به‌رغم بررسی آن در کمیسیون اما جزئیات چندانی از آن در رسانه‌ها منتشر نشد و بیشتر جزئیات مطرح شده از آن به موضوع دیدار کامرون و روحانی و اتفاقات پیش آمده بعد از آن مربوط می‌شد. «وطن امروز» در گفت‌وگوهای جداگانه با برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به بررسی جزئیات این جلسه درباره سخنان ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا پرداخت. به اعتقاد نمایندگان مجلس توضیحات ظریف درباره سخنان حزبی‌اش در شورای روابط خارجی بیشتر به توجیه می‌ماند تا شفاف‌سازی. نمایندگان همچنین تصریح کردند اکثر اعضای کمیسیون از توضیحات ظریف قانع نشدند و احتمال سوال از وی در صحن مجلس را در این رابطه پیش‌بینی کردند.   ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:32 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای حزب اعتماد ملی استان تهران، با تبریک عید سعید غدیرخم، گفت: واقعه غدیر یکی از کارهای مهم خداوند است که نخواستند جامعه اسلامی بعد از پیامبر اکرم(ص) بدون سرپرست باشند و این مهم حکایت از آینده‌نگری حضرت برای زمان پس از خودشان دارد.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نگاه تفسیری به سوره کوثر و تشریح معانی «ابتر» اظهار داشت: اهل بیت(ع) چراغ خاندان نبوت هستند که پس از 1400 سال توسط شیعیان در جهان همچنان فروزنده باقی مانده است.

وی با یادآوری انواع توطئه‌هایی که علیه جامعه نوپای اسلام در سال‌های آخر عمر شریف پیامبر(ص) به خاطر اختلاف افکنی‌های گروه‌ها و قبایل ایجاد می‌شد، گفت: آن حضرت با انتخاب حضرت علی(ع) که سوابق درخشانی در ایمان و شجاعت داشت، نشان دادند که نسبت به آینده مسلمانان نگران هستند. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:30 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
واقعیت های اقتصاد کشور بر اساس آمارهای رسمی / آیا کشور از رکود خارج شده است؟ +جدول
 وارادت نان دارد بیش از صادرات، البته نه برای نخبگان و اندیشمندان و مردان این سرزمین بلکه برای دلالهایی که روزگاری نانشان را تنها در بر هم زدن بازار سکه و ارز محدود می دیدند و از اینکه تمام هم و غم دولت سابق بر این بود که کشور در عرصه های مختلف به خودکفایی برسد، روزگار پریشانی داشتند اما حالا کلیدی گره گشای قفل کارشان شده است و انگار روز به روز میدان جولان دادنشان گسترده تر از گذشته می شود.
به گزارش بی‌باک، در حال حاضر سازندگان و صنعتگران داخلی که با وجود دارا بودن قدرت رقابت با دکل سازان خارجی، ناباورانه نظاره گر فعالیت‌ دلالان در واردات تجهیزات درجه چندم و دکل های بی کیفیت چینی هستند، برایشان یک سئوال اساسی پیش آمده است و آن اینکه؛ نکند دولت محترم اشتباهی اقتصاد بی‌رونق و بعضا ورشکسته کشورهای خارجی را از رکود خارج کرده است والا آنچه عیان و عیانتر است؛ نشستن کشتی صنعت کشور بر باتلاق تعطیلی و وابستگی و دلبستگی برخی مقامات به خارج از کشور می باشد.
تصمیم به ساخت دکل های حفاری صنایع نفت و گاز در کشورمان پس از آن به طور جدی مطرح شد که سران 28 کشور اروپایی در تابستان 91 دور هم جمع شدند و تصمیم به تحریم صنعت نفت ایران گرفتند و فروش هرگونه تجهیزات نفتی مورد نیاز به ایران را ممنوع اعلام کردند. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:29 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

نگهداری از سگ از سوی خانواده عروس، سرانجام بلای زندگی زوج جوانی شد که تازه به عقد یکدیگر درآمده بودند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، روزنامه اصلاح طلب« ... »؛ طی درج مطلبی، موضوع نگهداری سگ در خانه را طبیعی جلوه داد:

 نگهداری از سگ از سوی خانواده عروس، سرانجام بلای زندگی زوج جوانی شد که تازه به عقد یکدیگر درآمده بودند.

 تازه داماد که تحمل حضور سگ را نداشت و به‌شدت از حیوان می‌ترسید، به دادگاه خانواده رفت و تقاضای طلاق داد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:25 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

منافقین و افراطیون مدعی اصلاحات به تدریج شمشیر علیه دولت را از رو می‌بندند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت اصلاحات از جمله این عناصر است. او نفوذی افراطیون نهضت آزادی در وزارت ارشاد بود اما بعد‌ها تا مرز حمایت از بهایی‌ها و هم‌جنس‌بازان پیش رفت و اکنون در کنار کسانی چون فائزه هاشمی، گروهک موسوم به انجمن دفاع از آزادی مطبوعات را اداره می‌کند. وی ضمن مقاله‌ای در سایت ضد انقلابی روز‌آن‌لاین، دولت را عروس هزار داماد معرفی کرد و نوشت: عروس در اینجایگاه، عروس هزار داماد بودن و با همه به ماه عسل رفتن، اگر نگوئیم ناممکن است، اما عاقلانه نیست. داستان حسن روحانی کم‌کم دارد به قصه عروس هزار داماد تبدیل می‌شود. این نه تنها هیچ کدام را راضی نمی‌کند بلکه همه را ناراضی هم می‌سازد؛ برخلاف آنچه که سخنگوی او روز چهارشنبه در پایان جلسه هیأت دولت در واکنش به نامه علی مطهری به رئیس جمهور، پیرامون غیر قانونی خواندن مسئله حصر و تهدید رئیس جمهور به سؤال مطرح کرد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:23 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

اتفاقی که مرا راهی کوی دانشگاه تهران کرد/ ابتدا به خاطر محبت دوستانم چادری شدم

زمان اردوهای راهیان نور جنوب فرا رسید؛ من همیشه از زن عمویم شنیده بودم که خرمشهر یه غربت تعریف نشده دارد و خیلی برایم جالب بود کسی که مذهبی نیست در مورد این شهر اینگونه سخن بگوید و من صرفاً بدلیل کنجکاوی، در اردوی راهیان نور دانشگاه تربیت مدرس ثبت نام کردم.

گروه دانشگاه " خبرگزاری دانشجو"؛ امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «دانشگاه کارخانه آدمسازی است، منشاء تمام سعادت‌های مالی و معنوی دانشگاه است.»

برای سنجش تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه به سراغ دانشجویی رفتم که می‌گوید «تشکل دانشجویی و اردوهای راهیان نور دانشگاه» مبداء رستگاری او می‌باشد. او بعد از شروع فعالیت در تشکل دانشجویی و رفتن به اردوی راهیان نور هم چادری شده است و هم به گفته خودش متحول. در ذیل متن گفتگوی داغ "خبرگزاری دانشجو" با وی را می‌خوانید؛

**مختصری از خودتان و قبل از محجبه شدنتان بگویید؟

فرزانه نیرومند، متولد سال 1363 از استان گیلان می‌باشم. 4 برادر دارم و تک دختر خانواده هستم. خانواده‌ام از نظر مالی کاملاً معمولی هستند اما غنی از فرهنگ.

نه چادری بودم نه حجاب کامل داشتم؛ اما پوشش غیر متعارف هم نداشتم؛ زندگی در جریان بود تا زمانی که من کار‌شناسی در رشته زبان فرانسه قبول شدم، آن‌ هم دانشگاه تهران و این آغاز دوران تغییر و تحول من در زندگی بود. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 133
بازدید دیروز: 695
کل بازدیدها: 4450903